Bali!

7 juni 2016 - Kuta, Indonesië

23 mei - Kuta
En alweer de volgende stop, Bali! Baal ie? Nee ik nie! Onze stop was in kuta. Bali is heel erg gericht op toeristen dat was wat we merkten toen we aankwamen. Veel hotels in verschillende prijzen, en veel barretjes. We hadden geen idee waar we naartoe moesten. We hebben een taxi genomen en die bracht ons naar kuta. Ook hadden we geen hotel van te voren geboekt en wisten we niets over prijscategorie in kuta qua hotels. Dus we liepen daar met een backpack niet wetend welke kant we op moeten. Lekker voorbereid hè haha. We hadden een hotel gevonden, voor ons doen en luxe hotel! Achja voor één nachtje kan dat wel.

24 mei - Kuta
Hop backpack weer ingepakt, want we kwamen en hostel tegen een paar meter verderop die de helft goedkoper was! Verder hebben we kuta verkend, veel gelopen. We liepen in eens tegen het strand. Ik wist dat je hier goed kon surfen en dus moeten er grote golven zijn. Maar als je het ziet is het toch wel anders. wow, wat is het strand hier mooi en wat zijn de. golven gigantisch hier! Ook hebben we vandaag surflessen geregeld.

25 mei - Kuta
Vandaag eerste surfles! Ben heeeeel benieuwd. We kregen eerst een film te zien over de surftechnieken die je kunt gebruiken en hoe je grote golven kan handelen. Thijmen schepte altijd op; oh ik kan dat wel ik sta in één keer op de plank. En ja hoor.... daar ging Thijmen.. shit hij heeft gelijk, nu ik nog. De eerste keer stond ik niet op de plank, maar de tweede keer wel! Ha ha haaaa das ook niet slecht! Na 3 kwartier surfen een kleine pauze genomen waarna we weer verder gingen. Op een gegeven moment hoorde ik mensen om mij heen " paddle faster faster!" Pffff ik kon niet meer, het was echt zwaar om te doen.

26 mei -Kuta
Tjonge ik werd wakker met spierpijn in m'n schouders. Dat wordt nog wat vandaag bij de tweede surfles. We gingen dit keer verder de zee in voor grotere golven. Na zo'n drie kwartier had Thijmen een privéles. Ik ben gaan zitten in de schaduw, die gigantische golven kost je echt super veel energie. Wanneer ik weer op de plank lag kwam er alweer een andere golf aan die sleurde mij er weer van af, ik lag er weer op kwam weer een golf.. en zo door.

01 juni- Amed
Om 8:30 werden we opgehaald om te duiken, jeeeeej! Het schijnt hier heel mooi te zijn om te duiken dus we waren benieuwd. Thijmen was een beetje verkouden dus het was spannend of hij wel mee kon. Voor Thijmen ging het helaas niet, hij kon zijn oren niet klaren. Dit is erg belangrijk, omdat anders de druk te groot wordt. Thijmen ging terug en ik ging samen met Cécile, divemaster, naar een wrak uit de tweede wereldoorlog op +/- 26 m diepte. Wow, het was een super groot wrak met heel erg mooi koraal en vissen! Toen we de duik afronden zagen we nog op het laatste moment een "black tip" van zo'n 2 meter groot! Yessssss. de volgende duik die we deden was "drop off". De duiklocatie heeft een grote wand met koraal die steil naar beneden gaat, vandaar die naam. Echt jammer dat ik het niet kon delen met Thijmen, maar hij gaat het over een paar dagen weer proberen!

02 juni amed
Vroeg opgestaan voor ontbijt. vandaag een scooter tour van ongeveer 3 uur gedaan. wat is Bali toch mooi! Veel groen, aparte vogels, vriendelijke mensen, rijstterrassen, vulkanen op de achtergrond... zie je het al voor je... over paar weken zijn we alweer thuis.. hoe vaak we dat al niet tegen elkaar hebben gezegd. het is hier zo genieten dat de tijd té snel voorbij gaat.. Thijmen had het erover om te gaan vissen in Nieuw Zeeland. Een vishengel is natuurlijk vele malen goedkoper hier om Bali, dus na de scooter tour een vis set gekocht. De man in het winkeltje was denk ik de vrolijkste man van heel Bali, want jawel.. hij had in één klap 405.000 (27euro) verdiend! En als klap op de vuurpijl gingen we ook nog de tank van de scooter volgooien bij hem! Bam, nog eens 30.000(2euro) verdiend! Hij bedankte ons heeeeel vriendelijk.
Het vissen is hier trouwens waardeloos. De zee is hier enorm vervuild dus heb je geen vis maar telkens afval aan de lijn. Als ik dat zie denk ik hoe haal je het in je hoofd om zoveel weg te gooien in de natuur.....

03 juni -Amed, Bali
Vanmorgen na het ontbijt gesnorkeld! We krijgen het ontbijt hier in Amed in de tuin van de familie, eigenaar van de huisjes en dive-center. Een kat vergezeld ons altijd door 1000000 kopjes te geven en bij je op schoot te springen voor aandacht. Super lieve kat, maar soms wordt je er wel gestoord van. Wanneer wij binnen zijn komt de kat ook binnen. Verder kunnen we bruin worden(=verbranden) wanneer we naar de wc moeten of gaan douchen. Onze badkamer is namelijk buiten, met natuurlijk wel een muurtje erom heen. Oja we gingen snorkelen, daar begon ik mee te vertellen. We konden snorkel spul ophalen waar we hebben gedoken, handig! Super mooi kun je hier snorkelen. Ook was er een klein onder water tempel met veel vis en koraal. wanneer je niet van duiken houdt is het snorkelen echt een goede vervanger! Morgen gaan we weer duiken, dit gelijk geregeld na het snorkelen.

04 juni - Amed
Vandaag 2 duiken gehad, Thijmen kon gelukkig ook mee. Er waren super veel stingrays. Ook zagen we de scorpionfish en de lionfish, en een baby haaitje.

05 juni - Kuta
Alles gezien en gedaan in amed en over twee dagen alweer naar Nieuw Zeeland. We besloten om weer naar kuta te gaan, dichtbij het vliegveld denpasar.

06 juni - Kuta
Voor de laatste keer een surfboard gehuurd. We moesten wachten want het was erg gevaarlijk om de zee in te gaan, high tide. Toen we de zee zagen was r ook bijna niemand. De golven waren zo krachtig en hoog, dat je zo tegen de bodem wordt gesleurd. We hebben zo'n 1,5 uur gewacht, je merkt gelijk dat het toen drukker werd en er meer surfers kwamen. Helaas, super balen is de Go-Pro van Thijmen losgeraakt van de houder tijdens het surfen dus ligt hij nu ergens in zee... We zijn nog gaan zoeken aan de kust, misschien dat tie aanspoelt.. maar eigenlijk wisten we al dat we m nooit meer terug zouden vinden.

07 juni - Kuta
Ik ben net wakker en dacht, voordat we naar NZ gaan moet ook natuurlijk wel een reisblog hebben van Bali. Vanavond om 2130 naar Christchurch!!! Super veel zin in, NZ is een prachtig land. Voor vandaag niet veel op de planning.

Tot de volgende blog in Nieuw Zeeland!! Als daar wifi hebben tenminste, dat is nog maar afwachten.